Gennem den lange, mørke og kolde vinter i Finland indspillede Frigg deres nye album. Frigg har dyb forståelse for at videreføre den traditionelle finske folkemusik. Men de forstår også at modernisere og udvikle den med stor musikalitet og med fornemmelsen for, at historierne bag musikken bevares. Bandet har nu gennem godt 20 år afholdt omkring 1.000 koncerter i ca. 30 forskellige lande, og bandets syv medlemmer er stadig passionerede og meget velspillende. Der er jo ikke mindre end fire violinister i bandet, som fører an i bandets hjerteskærende, livsbekræftende fængende energiske numre, der har ført til i alt 10 albums.
Frigg har en helt særlig karakteristisk spillestil med vægt på samspillet både blandt de fire på violin og de øvrige, der spiller på hhv. bas, guitar og cittern. Man forener musik fra mange forskellige årtier og fra alle dele af Finland, og altid optræder bandet, så det ser legende let ud. Albummets første nummer er en svingende og fejende vals, og den er som skræddersyet til bandet, da melodien har været på stort set samtlige finske violinisters repertoire gennem tiderne. En rigtig klassiker!
Så fortsættes med to sammensatte polskaer, en melodi der gennem generationer har været brugt ved bryllupper, især i de svensktalende områder i Finland. Der fortsættes med en serie traditionelle polkaer i et medley med fem forskellige kompositioner. Efter en vals følger en hambo, som i Friggs udgave er en sammensætning af en mazurka og en polska, oprindelig fra Sverige. I den finske udgave danses der lidt langsommere.
Endnu et sæt med to mazurkaer efterfølges af to polskaer fra den østlige del af landet. Tempoet øges med to scottish, og så følger albummets mest moderne nummer Taklax G, inden en stille vals giver alle åndedrættet tilbage, som en smuk afslutning på Friggs nyeste udgivelse. Selv om violinerne har en markant plads i bandet, så er de øvrige musikere også med helt fremme, så de syv kunstnere sammen udgør et af de absolut bedste band fra de tusinde søers land.